Tårtinteriör

Tårtinteriör provade jag första gången i Williams 1 års babblarna tårta. Fick tipset under ett avsnitt från det stora tårtslaget. 
Denna med rabarber och flädersaft som jag gjorde vart riktigt god!! Till nästa gång tar jag dock och dubblerar satsen med rabarer, den var så god men försvan lite eftersom resten av tårtan var så hög med andra smaker. 
 
Recept: 
Ingredienser 
  • 200g rabarber
  • 50g socker
  • 50g konc. flädersaft
  • 2st gelatinblad.
Gör så här: 
  1. Blötlägg gelatinblad
  2. Koka upp hackade rabarber, socker och koncenrerade fläldersaften, sjud tills sockerkristallerna har smält. 
  3. Rör ner galatinbladen i kompotten och låt smälta helt.
  4. Häll ner kompotten i samma storlek på formen som du gör tårtan i. Jag använde en springform på 23 cm, men som sagt till en hög tårta så skulle jag dubblerat rabarberna. 
  5. Ställ in i frysen och ta fram interiören när den skall monteras i tårtan.