Surdegsbröd

Jag har nu ett så enkelt surdegsbröd som jag bakar varje helg eller varannan om man inte orkar eller har tid varje helg.
Idag blev det så där underbart gott! Ska dela med mig av receptet när jag får tid att skriva ner allt! (Finns nu om du scrollar ner i inlägget!)
Så länge titta på den här filmen om hur lätt det är, tips! inte så mycket mjöl som han använder! 
http://paindemartin.se/2015/01/film-martins-knadfria-surdegsbrod/
 
 
 
Nu har jag bakat det två gånger igen sedan ja la upp receptet och igår vart det riktigt bra! När de sista 25 min är kvar av gräddningen så kastade jag ca 1 dl vatten i botten av ugnen så fick den sig en fuktig dusch! 
Jag satte ihop en tidslinje på hur bröded skall bakas, bara att följa så ska du få lika trevligt bröd som jag får :) Lycka till! 
 
 
 
 
 
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

ser gott ut :)

#2 - - JUNITJEJ:

Så gott det ser ut!