Skola, dagis, familj, vänner och tid för en själv?

Rubriken låter rätt stressande men jag måste säga att skaffa Viktor har gett våra liv en helt ny värdefull mening! JAg måste säga att jag pluggar mer effektivt nu än innan, vilken jag hade hört från andra men jag visste inte om jag skulle bli den här människan som kom och påstod att jag har blivit mer effektiv med mitt liv och mina timmar sedan vi sakffa barn. Men jo det kan jag absolut säga att jag är, det känns helt självklart att plugga effektivt när min lilla son är ifrån mig (dagis/barnvakt mm) Man sitter inte och slösar bort tiden med att sitta på fb/google/serier mm. 
Men jag insåg för några dagar sedan att jag ännu en gång försökt vara supermänniskan som klarar det omöjliga.. Att plugga på KTH är tufft redan som det är, de som har vänner som pluggar på kth vet vad jag menar, aldrig tid att göra något annat än att plugga.
Låt säga att en heltid på en period(1/4 termin) ligger på 15 hp och jag har sett till att jag läser 22,5 hp på en period..!!
Vilken jag inser är helt galet ! Visserligen läser jag lite mindre andra perioden men ligger över heltid och har barn... Det är en ekvation som har noll lösningar, när jag insåg detta så kände jag en avslapnad kännsla och mer ork till att umgås med familjen. 
Min strategi är att jag lägger mindre tid på en av kursena nu och tar igen den i december.