Tentaperiod, psykisk stress, och hur klarar jag av det.

Senaste tiden har inte varit den lättaste måste jag erkänna, trots allt och alla underbara saker och människor jag har runt mig har stresssen av allt man ska klara av på en dag gjort mig till en bitter människa som inte är den glada och positiva människan jag vill vara.
Igår, lördag, hölls tentamen i Design och Produktframtagning - Metodik. Den kändes helt okej och jag är glad att jag och Ylva satt och förhörde varandra på denna kurs. På Tisdag har jag Tenta i Ljud- och vibbrationsfria maskiner och på torsdag har jag tenta i Konstruktionsmaterial. 
Viktor var sjuk och hemma från dagis förrförra veckan och det var tufft, jag hade med honom i skolan och pluggade på kvällarna, man skulle kunna säga att jag gick omkring som en levande zombie. han har desutom inte sovit en hel natt på snart 2,5 vecka.. Varför vet jag inte, men vi tror det är hans tänder, växtverk eller liknande för han vaknar och skriker och är väldig missnöjd. 
Det var när mina drömmar började forma sig till obehagliga läskiga marddrömmar som jag insåg att nu är jag nära att gå under igen..  jag pratade med min mamma och hon fick mig förstå att jag inte kan sitta dygnet runt med studierna, det kommer göra mig knäpp..
Jag bestämde mig då för att  plugga effektivt hela dagarna då Vktor är på dagis, när jag hämtar honom så är jag färdig med skolan och har jag inte hunnit det jag ska så får jag skylla mig själv. 
Detta sätt har gjort mig till en gladare mamma och flickvänn, jag känner mig lättare och de obehagliga mardrömmar börjar försvinna. 
Detta kanske kommer innebära att jag inte kommer klara alla 3 tentor denna period, men jag ser inte så farligt på det som innan, det går ju faktiskt omtentor och jag har massa tid över vid årsskiftet att ta igen det på.