Vikten

Var på vårdcentralen idag och där satt jag i väntrummet och hörde två tanter som verkade bekanta sedan tidigare. De satt och pratade då den ena sa att hon inte ville se sig själv i spegeln längre, den andra sa att, ja nu har jag i alla fall hållt vikten ett bra tag.
Jag tog förgivet att de pratade om att de inte ville gå upp i vikt och att de hade svårt som många andra människor att hålla vikten nere i sin målvikt. 
Då sa den ena damen, ja nu väger jag 48, oj tänkte inte ska hon gå ner mer i vikt! Dumma mig, såklart de inte pratade om att gå ner i vikt, de pratade om hur svårt det var att hålla vikten uppe och att INTE gå ner i vikt. 
Hela mitt liv kretsar kring min vikt, dagarna i ända, jag tycker jag är för stor eller har för mycket dubbelhaka eller för tjocka lår, listan är oändlig. Och här står två damer som förmodligen tänkt och tyckt som jag under deras liv, här står de och har på riktigt svårt för hälsans skull att hålla vikten uppe. Det kommer alltid under ela livet finnas saker vi itne gillar eller tycker om, i omgivningen eller på oss själva. JAg avundas de som hittat lugnet i sig själva och accepterat de som de är, hur man än ser ut.
Värt att tänka på!