En väldigt god köttfärspaj

Hej tänkte dela med mig av en väldigt god köttfärspaj här innan jag ska ut på promenad med Ludde och Sandra

Detta recept på köttfärspaj kommer jag göra många gånger igen :)
Ingredienser:
Pajdeg
ca: 4-5 dl Mjöl
ca: 200 gram smör
ca: 5-6 msk vatten
(kör på känn, degen skall bara få en fin konsistens)
Fyllningen
Köttfärs ca: 500 gram
Tacosauce hot en burk
en gul lök
en massa grillkrydda
en köttbuljong
salt
peppar
Äggstanningen
4 ägg
ca: 4 dl mjölk
lite mozzarellaost

Mixa ihop degen till en fin boll och kyl i kyl ca 30 min:


Kavla ut den kylda degen och skär ut den på formen, FÖRGRÄDDA den i ugnen ca:10 min innan du fyller den.





Stek ihop köttfärsen, tacosaucen och kryddorna, vänd i den hackade gullöken sist.
När pajskalet är förgräddat, fyll pajen med köttfärsfyllningen.
Häll över äggstanningen och grädda i ugn ca: 30 min i 175 grader:


Efter den har varit inne i ugnen, skiva upp tomater och lägg på och strö över riven mozzarella och in i ugnen igen i ca:10 min


nu är det Klart!