Att klara av att hålla sig kvar

Det känns ganska bra nu, jag har just nu ganska bra balans och känner mig inte stressad över att hinna med saker som inte hinns med. (nästan)
Min andra hälft, skolan, hund, katt(fast han tar inte så mycket tid, är mest söt och kräver endast lite uppmärksamhet) träning, syntesprojektet, och sånt där annat..

Min andra hälft, henke då om det var oklart, är bara underbar finns alltid där och stöttar mig, har man en pojkvänn och pluggar på kth(eller annan skola där du studerar 100%) så måsta man tänka på att avsätta kvalitetstid till denna underbara människa som står ut med att man pluggar 80% av tiden man är hemma.. (vilken tur att vi bor ihop annars hade det varit lite jobbigare :P )

Skolan är tuff men inte omöjlig, där måste jag bli bättre på att förbereda mig inför föreläsningarna så man slipper repetera lika mycket efter, eftersom det tar sådan tid, och det är något vi inte har råd att spilla.

Hunden, ludde är en sådant glädjerus att fast han tar mer tid än vad jag har, så är det värt att gå upp tidigt och ibland åka hem på luncherna för att få ha honom hemma hos oss. Det är också ett stort plus att han och wille går bra ihop(katten) eftersom de håller varandra sällskap på dagarna.

Träningen som jag precis har kommit igång med (fy så skönt att äntligen ha träningen i schemat) är något som tar mycket tid men en viktig sak att ändå hinna med!

Nästa år ska jag ta på mig att bli armadavärd och hoppas jag inte behöver prioritera bort något... 

Hur ska man nu hinna med allt då?Mitt tips är att PLANNERA!
Man måste plannera i förväg: klockslag, vilken buss, middag, allt!
Följer man det så kan man fixa allt utan att bli inre stressad som är ett vanligt promblem i vår släkt (allas släkt?)
Plannera i förväg är allt! gör matsedel, träningsschema, pluggschema, gå ut med hunden schema, umgås med pojkvännschema, handla mat schema osv!
Följer man det tror (hoppas) jag att man klara att hinna med allt :)
Så nu har jag skrivit av mig och det vart lite mer än vad jag hade tänkt :P


#1 - - Vesse:

Hej Sophie

Glöm inte planera in tid att göra ingenting på också :)

Kram

#2 - - sara:

Glöm inte att också göra schema för ingenting-tid!<3

#3 - - astrid josephson:

älskade lilla sophie, vad du är duktig!!!

puss o kram din mormor